Didactisch lesmateriaal | Creatieve inspiraties
Leer- en lesmateriaal
Ons didactisch assortiment maakt het leren op een speelse manier mogelijk door uitproberen en
experimenteren, door het zelf te doen en na te bouwen, door voelen, aanraken, herkennen, veranderen en begrijpen. Hoe meer zintuigen worden geprikkeld, hoe meer er geleerd wordt! Dit geldt voor driejarigen maar ook voor dertienjarigen.
Verlichte plaat met zandbak, spijkerspel en het tekenen in zand zorgen voor zintuigelijke ervaringen met de handen. Het spel met kleuren en licht wekt de kunstzinnige creativiteit op. Stapelen, rijgen, borduren, breien en knopen traint de fijne motoriek en behendigheid. Rekenkaarten, reken-domino en de doppelsteenkoffer bevorderen het wiskundig begrip - waarbij natuurlijk veel plezier gegarandeerd is! Onze conclusie: doordacht en pedagogisch waardevol!
Meer informatie
Leer- en lesmateriaal
Ons didactisch assortiment maakt het leren op een speelse manier mogelijk door uitproberen en
experimenteren, door het zelf te doen en na te bouwen, door voelen, aanraken, herkennen, veranderen en begrijpen. Hoe meer zintuigen worden geprikkeld, hoe meer er geleerd wordt! Dit geldt voor driejarigen maar ook voor dertienjarigen.
Verlichte plaat met zandbak, spijkerspel en het tekenen in zand zorgen voor zintuigelijke ervaringen met de handen. Het spel met kleuren en licht wekt de kunstzinnige creativiteit op. Stapelen, rijgen, borduren, breien en knopen traint de fijne motoriek en behendigheid. Rekenkaarten, reken-domino en de doppelsteenkoffer bevorderen het wiskundig begrip - waarbij natuurlijk veel plezier gegarandeerd is! Onze conclusie: doordacht en pedagogisch waardevol!
Meer informatie
Wat is didactiek?
Didactiek betekent – lerend of onderwijzend. Een onderdeel is de speldidactiek, die zich bezighoudt met de educatieve impact van het spelen, rekening houdend met de juiste doelstellingen en sensorische ervaringen. Voor ondersteuning in het onderwijs of thuis, met verschillende pedagogisch waardevolle hulpmiddelen wordt leren met spelen gecombineerd. Dat maakt het leren leuk!
Didactische leermiddelen – leren met alle zintuigen
Het kiezen van de juiste leermiddelen geeft toegang tot de leerinhoud. De inhoud moet op een begrijpelijke en gevarieerde manier worden overgebracht en op de lange termijn worden onthouden.
Speelse elementen zullen kinderen het plezier geven om te leren en hen helpen zich te verdiepen in wat ze hebben geleerd. Nieuwsgierigheid, kennis verkrijgen, vormgeven en onderzoeken zijn verschillende gevoelselementen, die de motivatie om te leren op een speelse manier vergroot.
Plezier met getallen – bevorder wiskundig inzicht
Getallen of rekenen: wiskunde wordt met kleurrijke figuren en dobbelstenen nog leuker! Om een goed begrip van getallen te verkrijgen, zijn afbeeldingen of vormen geschikt voor visuele ondersteuning. De gevarieerde selectie van leuke leer- en spelconcepten ondersteunen daarbij, getallen en basisberekeningen versterken en verhoogd de motivatie om te leren.
Train met de hand de fijne motoriek en behendigheid
Met verschillende handwerktechnieken zoals rijgen, borduren, wikkelen of breien worden de oog-hand coördinatie en de concentratie getraind. Bij het rijgen van kralen of kaarten in een bepaalde volgorde, worden visuele waarnemingen en de sorteervaardigheden bevorderd en getraind.
Van vierkant tot kubus – train ruimtelijk inzicht
Vormen, patronen en kleuren zien, voelen, begrijpen en gebruiken. Of stapelen, ordenen of afbeeldingen plaatsen: met levendige, speelse elementen wordt het ruimtelijk inzicht van de kinderen getraind en vergroot. Het zelfstandig proberen en het driedimensionaal bekijken bevordert het ruimtelijk denken.